mars_needs_moms_3d mars_needs_moms_3d

Matki w mackach Marsa w Digital 3D oraz IMAX ® ™ 3D

Animacja Matki w mackach Marsa (Mars Needs Moms) jest adaptacją ilustrowanej książki dla dzieci pod tym samym tytułem. Autorem bardzo zabawnej, oryginalnej opowieści science-fiction z 2007 roku jest Berkeley Breathed – wyróżniony nagrodami Pulitzera amerykański pisarz, rysownik i ilustrator. Zaledwie miesiąc od wydania książki Disney zakupił do niej prawa. Po trzech latach powstał animowany film CGI, którego reżyserem i zarazem scenarzystą jest Simon Wells, twórca Księcia Egiptu i Wehikułu Czasu.

Opis

Matki w mackach Marsa to historia dziewięcioletniego chłopca imieniem Milo (Seth Green). Chłopiec będąc świadkiem porwania mamy przez Marsjan postanawia ją uratować. Wyrusza w podroż, w której pomaga mu Gribble (Dan Fogler) oraz marsjańska buntowniczka imieniem Ki, którą zagrała Elisabeth Harnois.

Zwiastun filmowy

Informacje

Gatunek:
animacja, familijny, komedia, przygoda, science-fiction, USA, 2011

Premiera:
w Polsce – 11 marca 2011
na Świecie – 3 marca 2011

Twórcy: reżyseria, scenariusz: Simon Wells, muzyka: John Powell, dystrybucja: Walt Disney Pictures

Robert Zemeckis

Realizacja filmu

Robert Zemeckis jest pionierem produkcji filmowych performance-capture. Jest to technologia, w której aktorzy są pokryci dziesiątkami przekaźników. Nowy, zaawansowany system, poza samym ruchem potrafi przechwycić każdy, nawet najmniejszy szczegół gry aktorskiej, mimikę twarzy, mrugnięcie powieki. Co więcej, w przeciwieństwie do dotychczas istniejących systemów przechwytywania ruchu, ograniczonych pod względem przechwytywanego obszaru, nowy system potrafi dodatkowo przechwytywać w pełnych trzech wymiarach szczegółowe ruchy ciała grupy aktorów. Możliwe jest to dzięki wykorzystaniu całego zestawu połączonych ze sobą kamer komputerowych. Technologia o której mowa pierwszy raz wykorzystana została przez producenta w Ekspresie Polarnym. To właśnie dzięki niej Tom Hanks mógł zagrać sześć rożnych postaci w tym filmie. W tej technice powstały też inne filmy, które wyreżyserował i wyprodukował Zemeckis (Straszny dom i Beowulf). Ponadto wspólnie z wytwórnią Disney stworzyli taki hit jak Opowieść Wigilijna (Christmas Carol) w którym Jim Carrey wcielił się w cztery różne postacie.
Przy Beowulfie technologia performance-capture odegrała jeszcze większą rolę niż zazwyczaj, ponieważ pozwoliła reżyserowi na wykreowanie fantastycznego świata. Film został zrealizowany w technice trójwymiarowej. Przy technologii performance-capture jest to o tyle proste, że filmy realizowane przy jej wykorzystaniu i tak są kręcone w trzech wymiarach, zatem bez problemu można jest zaprezentować w formacie 3D.
Technologia performance-capture jest stosowana coraz częściej przy wielu produkcjach. Przykładem może być nowatorski Avatar Jamesa Camerona.

Kompozytorem ścieżki dźwiękowej do filmu jest John Powell, twórca rewelacyjnego sundtracka do Hancocka.

Matki w mackach Marsa zapowiada się interesująco. Jest to film dla całej rodziny, więc dzieci i dorośli będą się dobrze na nim bawić.

Dan Fogler jako Gribble & Seth Green jako Milo

Galeria Matki w mackach Marsa 3D

  • Marsjanki obserwują kłótnię Milo z mamą
  • Seth Green jako Milo & Dan Fogler jako Gribble
  • Elisabeth Harnois jako Ki - marsjańska buntowniczka
  • Milo oddaje kotu swój obiad z brokuł
  • Milo widzi porwanie matki przez Marsjan
  • Dan Fogler jako Gribble
  • Dan Fogler jako Gribble & Seth Green jako Milo
  1. „Matki w mackach Marsa” – fajna gra słowna.
    Niby tłumaczenie niedosłowne, ale świetnie oddaje chwyt stylistyczny (aliterację), który zastosowano w oryginale.
    Ale to taka luźna uwaga…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *