Krótkometrażowa animacja „Back to the Start„, uznana za jedną z najlepszych reklam roku przez AdWeek, na serwisie You Tube odnotowała już ponad 3 mln wejść i oglądalność jej ciągle rośnie.
Fabuła filmu reklamowego to historia rolnika, który początkowo niewielkie, idylliczne gospodarstwo rodzinne przekształca w wielki zakład przemysłowy (produkcji nienaturalnie tuczonych zwierząt), by potem na nowo „powrócić do źródeł”, na rzecz naturalnych metod hodowlanych.
W filmie usłyszymy cover „The Scientist” Coldplay w wykonaniu legendy muzyki country Willie Nelsona.
Inicjatorzy projektu – Chipotle Mexican Grill chcą dotrzeć z kampanią informacyjną do konsumentów i rolników, którzy, podobnie jak bohater animacji, mogą podjąć świadomą decyzję, popierając ekologiczne rozwiązania w rolnictwie. Twórcy filmu chcą podkreślić wartość zrównoważonych metod produkcji żywności.
Animacja powstała pod opieką artystyczną reżysera Johnny Kelly i wyprodukowana przez CAA Marketing Group i Nexus Productions. Chris Arnold, rzecznik Chipotle mówi: „Mamy nadzieję, że film pomoże ludziom zobaczyć różnice i wybierać żywność, która pochodzi z naturalnych źródeł.”
Poniżej „Making-of z realizacji filmu, gdzie twórcy przenoszą nas za kulisy warsztatu tworzenia scenografii jak i przebiegu produkcji animacji poklatkowej (stop motion).
Przy tworzeniu modeli bohaterów, wykonanych z dbałością w najdrobniejsze szczegóły wykorzystano drukarki 3D firmy Dimension co ułatwiło i przyśpieszyło realizację, ograniczając w pewnym zakresie prace manualne, których jak się przekonacie (oglądając poniższy film) i tak było nie mało.